Over mij

Doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt

Mijn naam is Milan Obdeijn. Ik ben in de veertig, getrouwd, heb drie kinderen en werk sinds 2014 in het basisonderwijs. Nadat ik aanvankelijk mijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam had afgerond heb ik eerst tien jaar in het bedrijfsleven gewerkt.

Aangezien het, al sinds ik zelf op de basisschool zat, altijd heeft gekriebeld om voor de klas te staan en meester te worden, heb ik zes jaar geleden de stap gezet. Ik ben de PABO gaan doen en daarna gaan werken in het PO.

De eerste jaren is dit veelal op invalbasis geweest. Hierdoor heb ik vele denominaties, onderwijsconcepten, methodes, groepen en leeftijden voorbij zien komen op de verschillende scholen waar ik heb gewerkt.

In de loop der jaren ben ik steeds vaker vaste dagen op vaste scholen gaan draaien. Eerst nog gecombineerd met invalwerk (wat vervolgens steeds minder werd) en de laatste twee jaar in mijn eigen groep acht.

Ondanks de grote voordelen die een eigen groep en vaste collega’s met zich mee brengen – het opbouwen van een band met de klas, met collega’s en met de individuele leerlingen – voelde ik me steeds meer vast komen te zitten. Vast in de molen van veel moeten en eigenlijk te weinig tijd hebben voor de dingen die ik echt leuk vind: het lesgeven en met de kinderen bezig zijn, hen iets leren, hen zelfvertrouwen geven, hen met een fijn gevoel iedere dag weer naar school laten komen maar bovenal hen de basis en voorbereiding geven die ieder kind nodig heeft om verder te komen in het leven en in de maatschappij.

Uitgangspunt hierbij is voor mij altijd geweest: kinderen moeten het naar hun zin hebben op school. Ze brengen hier immers een groot deel van hun dagelijkse tijd door. Dit is wat mij betreft een absolute en eerste voorwaarde om goed en efficiënt te kunnen leren.

Dit is dan ook waar ik voor sta en wat ik kinderen wil bieden. De laatste tijd merkte ik dat veel van mijn tijd opging aan vergaderingen en studiedagen en andere korte en langere overleggen. Dit kostte mij veel energie. Energie die ik liever besteed aan de zaken die er wat mij betreft echt toe doen: de kinderen en het lesgeven.

Daarnaast heb ik gemerkt dat het niet altijd even dankbare of gemakkelijke vak van invalleerkracht mij relatief goed af gaat. Ik heb over het algemeen vaak snel een band met leerlingen door mijn nuchtere no nonsens houding en de humor die ik in mijn lessen en communicatie met kinderen aan de dag probeer te leggen.

Al het voorgaande, in combinatie met de tekorten en de daardoor grotere kans op succes als zelfstandige invalleerkracht, heeft mij ertoe gezet de stap te wagen en verder te gaan in het PO als zelfstandige inhuurkracht voor de korte en middellange termijn.
De vrijheid, het ondernemerschap en de maatschappelijke behoefte zijn hierin leidend. Niet, zoals vaak wordt gesteld in de media, het financiële voordeel (in het onderdeel ‘financieel en juridisch‘ op deze site licht ik dit graag toe).

Het gaat er om te doen waar je goed in bent en zo het beste uit jezelf te halen en met plezier in het leven te staan. Dit probeer ik de kinderen waaraan ik lesgeef ook bij te brengen.

Snel een bekwame leerkracht nodig?

Het regelen van een (inval)leerkracht is vandaag de dag lastiger dan ooit.
En onbemande groepen zijn geen optie.

Is uw school gelegen in de regio Den Haag
en wilt u graag snel een ervaren leerkracht inhuren?

Dan bent u bij Leraardirect.nl aan het juiste adres:

Snel duidelijkheid over beschikbaarheid

Ruime ervaring in het primair onderwijs

Eerlijk uurtarief

Goede energie in de klas: inhoudelijk sterk, orde, met warmte en een lach

Check direct mijn beschikbaarheid!

Uiteraard kunt u op deze site ook meer lezen over de tarieven en werkwijze. En uw vragen stellen door contact op te nemen met Leraardirect.nl.

Wat zeggen anderen over Leraardirect.nl?

“Milan is een prettige persoonlijkheid, snel van begrip en met kennis van methodes en digitale middelen. Hij heeft goed overleg met de collega’s en hij bereidt goed voor. De kinderen vinden hem aardig en hij lost alles rustig en geduldig op. Milan is zelfbewust, kindgericht en heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel. 

Een fijne invaller die ik graag bel als ik iemand nodig heb.”

R. Duijs – RKBS Maria Bernadette Leidschendam

“Wat Milan onderscheidt van andere invallers is dat hij thuis is in het onderwijs en goed in contact is met de kinderen. Hij is flexibel, betrouwbaar en prettig om in de school te hebben.”

K. Verschoor – Basisschool Pius X Voorburg

“Milan is flexibel. Als hij in de ochtend hoort dat hij in een andere groep nodig is, schakelt hij direct. Hij heeft een prettig contact met de leerlingen en de collega’s. Je weet bij hem zeker dat de dag goed gedraaid wordt in de groep waar hij voor staat. Zijn kracht ligt in de bovenbouw vanaf groep 5.

Voor het tweede schooljaar maak ik nu naar tevredenheid gebruik van zijn diensten en zal dat ook blijven doen.”

René van Engelen – Integraal Schoolleider Freinetonderwijs bij Librijn

“Milan kan snel schakelen, is flexibel en denkt mee om problemen van groepsbezetting op te lossen. 

Hij maakt makkelijk contact met de kinderen en de collega’s.

Het is fijn om te weten dat ik geen omkijken heb naar de groep waar de eigen leerkracht is uitgevallen!”

K. van den Berg – Basisschool De Winde Nootdorp

“Milan is een harde werker die zijn lessen zorgvuldig verzorgt. Afgelopen 2 jaar heeft hij de nieuwkomers in Nederland les gegeven. Hierbij had hij oog voor wat kinderen nodig hebben en kon hij ook duidelijk begrenzen.  Milan vraagt hulp wanneer nodig en zoekt in het werk een uitdaging. Hij is goed aanspreekbaar, duidelijk en daardoor prettig in de omgang. Een fijne meester.

S. Schouwenaar-Planken – Basisschool
De Waterlelie Leidschendam

“Wat jou onderscheidt is je flexibiliteit en het meedenken met de organisatie. Je bent rustig, goed voorbereid, duidelijk en schept verbinding met de leerlingen uit de groep waar je bij invalt. Je hebt Freinet Parkrijk enorm geholpen de afgelopen maanden, dank daarvoor!

Bianca Butter – Freinetschool Parkrijk

“Milan is zeer ervaren in het “overpakken” van een groep. Vooraf stelt Milan vragen en weet daarna zijn weg te vinden. Milan is duidelijk naar de groep toe en de leerlingen weten direct wat zij aan Milan hebben. Leerlingen zijn enthousiast als meester Milan komt.
Milan kan goed organiseren en laat na een dag invallen het lokaal en de administratie goed achter.
Milan komt prettig over, heeft een open houding en houdt vast aan de school- en klassenregels. Hij heeft veel ervaring in het lesgeven en omgang met leerlingen. Dit voorkomt dat de groep onrustig wordt.
Kortom, een prettig mens en een goede leerkracht.”

Henri de Waard – directeur
St. Maartensschool